First Novel

First Novel
Mujahadah Cinta

Monday 16 July 2012

Terasa

Terasa...
Jauhnya diri dari Tuhan,
Teralpa dengan keduniaan,
Lupa hakikat kehidupan,
Yang telah termaktub indah,
Dalam kalam Allah Al-Quran.

Terasa...
Sombongnya daku pada pencipta,
Sedangkan telah dia sediakan segala,
Nafas, penglihatan, pendengaran, percakapan,
Cukup lengkap tanpa terkurangnya,
Entah kenapa aku leka,
Lupa mahu tunduk patuh perintahNya.

Terasa,
Angkuhnya aku pada Ilahi,
Saat hati diuji masih mahu menyendiri,
Tidak menadah tangan memohon keampunan,
Terus saja melangkah tanpa segan,
Kerana masih diberi nikmat berjalan.

Terasa..
Egonya aku pada Dia,
Yang memberi aku rasa,
Cinta, sedih dan bahagia,
Walau terkadang berduka,
Namun aku masih enggan,
Mengenali Dia.

Ya Allah...
Terasa...
Berdosanya aku kerana,
Sifat mazmumah menebal dalam diri,
Walau kepadaMU,
Ampuni aku Ya Allah,
Kini aku berusaha mencari redhaMU,
Kerana aku mahu menikmati,
Indahnya mendekatiMU Ya Rabbi...

Hamba Leka : Aimuni Marjono

No comments:

Post a Comment