First Novel

First Novel
Mujahadah Cinta

Sunday 22 July 2012

Aku HambaNYA...

Aku hambaNya..
Kadang terleka dengan dunia,
Ya itu sifat manusia,
Terlalu mengejar duniawi,
Lalu lupa pada ukhrawi.

Aku hambaNya..
Yang terus meleka,
Bersama cinta palsu ciptaan manusia,
Meninggalkan DIA pencinta sejati,
Sibuk dengan sidia bergelar lelaki.

Aku hambaNya...
Sifatku sempurna,
Tapi hatiku penuh cacat cela,
Lupa pada DIA,
Tapi terus mengingati sidia.

Aku hambaNya..
Ya, aku hambaNya,
Yang dia suluh cahaya,
Pada sekeping hati,
Tertundukku pada keESAanNya,
Lalu menitis air mata sayu,
Kerana jiwaku terasa dipandu,
Dengan pelukan rahmatNya.

Terucap lafaz tahmid,
Terucap lafaz tasbih,
Terucap lafaz takbir,
Terima Kasih Allah,
Hanya KAU yang ku cinta,
Kerana AKU HAMBANYA...

Aku hambaNYA : Aimuni Marjono

No comments:

Post a Comment