First Novel

First Novel
Mujahadah Cinta

Sunday 8 July 2012

Tentang Saya....

Salam Alaik...

Alhamdulillah, masih diberi kesempatan oleh Allah SWT untuk terus bernafas..Syukran Ya Allah..Rasa macam nak cerita sikit about sy..Hanya seorang hamba Allah yang kerdil dan sentiasa memerlukan DIA untuk mengisi sekeping hati...

Nama diberi SITI AIMUNI BINTI MARJONO..anak jati KUALA LUMPUR dan dibesarkan di GOMBAK, SELANGOR..mendapat pendidikan awal di PASTI AT-TAWHEED, SELAYANG BARU..kemudian meneruskan pelajaran di SEKOLAH RENDAH ISLAM AL-ABQARI, TAMAN SERI GOMBAK selama 6 tahun..mendapat pendidikan menengah di SEK. MEN. KEB SUNGAI KERTAS, SELANGOR dan meneruskan pendidikan tingkatan 6 di SEK. MEN. KEB. GOMBAK SETIA..setelah itu, sy mengambil Diploma In Nursing di SEGi University College dan kini, merupakan pelajar di UNIVERSITY MALAYA dalam bidang Usuluddin (Pendidikan Jarak Jauh)..InsyaAllah, dengan izin Allah SWT, sy akan meneruskan pengajian di Kolej Islam Antarabangsa Sultan Ismail Petra (KIAS) dalam jurusan Pengajian Islam, November ini..Doakan kejayaan sy dunia akhirat..

Berbalik kepada hobi sy, sy sangat suka berkarya..Karya yang macam mana?sy suka MENULIS/WRITTING..Novel, puisi, sajak dan segala macam bentuk penulisan..Alhamdulillah, bakat yg dipinjamkan Allah ini menjadikan sy seorang yg tegas dalam mentadbiri diri sendiri even kekadang tersasar..sy masih memerlukan DIA dalam setiap hembusan nafas sy..semoga usaha sy dalam berdakwah secara penulisan islamik ini mendapat restu Allah..

Kehilangan ayahanda tercinta ketika berumur 24 tahun benar-benar memberi impak terbesar dalam hidup sy..Dialah semangat sy dan dia jualah lelaki yg sy harapkan menjadi wali sy apabila sy mendirikan rumahtangga nanti..Kehilangan beliau sememangnya tiada ganti..'Ya Allah, cucurilah rahmatMu pada seorang ayah yg telah mendidik diriku menjadi seorang islam..tanpa agama yang dia dan ibuku terapkan padaku sejak di dalam kandungan, belum tentu aku kenal erti syahadah'..

No comments:

Post a Comment