First Novel

First Novel
Mujahadah Cinta

Saturday 7 July 2012

AKU YANG TERLEKA


Tika aku diulit lena dunia,
Tinggalkan akhirat yang lebih bermakna,
Tika aku tidak menghargai cintaNya,
Tinggalkan segala suruhan DIA,
Tika aku seronok mencipta murkaNya,
Tinggalkan maaruf yang dituntut DIA,
Tika aku bersama mereka yang turut melupakan DIA,
Tinggalkan keluarga yang sentiasa mencintaiNya,
Dan tika aku diuji dugaan menghimpit jiwa,
Tika itulah aku meminta-minta padaNya.

Dia menyedarkan aku hikmah bercinta,
Bukan cinta dunia tetapi mencintai DIA,
Mengenalkan aku pada sajadah cintaNya,
Lalu aku tertunduk malu di hadapanNya,
Kerana pernah terlena dek diulik cinta palsu sementara.

Oh Tuhan…
Kau menerima diriku yang berdosa,
Kau menginsafkan daku yang penuh noda,
Kau gantikan hati matiku dengan keajaiban hati baru rahmatMU,
Lalu bersujudlah daku mencari cinta AgungMU,
Terlekaplah dahiku di sepertiga malam menemuiMU,
Menangis dan meratapi hinanya diriku.

HAMBA HINA : AIMUNI MARJONO

No comments:

Post a Comment