First Novel

First Novel
Mujahadah Cinta

Tuesday 31 July 2012

Aku Mahu Menjadi Hamba..

Bila aku letih,
Hadapi tohmahan dunia,
Bila aku penat,
Lalui cacian nikmat,
Bila aku lelah,
Harungi sang musibah,
Keluhan yang meniti di bibir.

Aku lupa padaNya,
Lupa Dia Maha Tahu,
Lupa Dia yang memberi waktu,
Lupa Dia yang menghidupkanku,
Lupa juga Dia yang menurunkan segala ujian dan dugaan...

Lalu tanganku tadahkan,
Wajah ku tundukkan,
Bersujud syahadah padaNya,
Pencipta Yang Esa,
Mengalir mutiara menyesali kealpaan,
Lantas aku bertaubat penuh keampunan...

Ya Allah,
Pelihara jiwaku dari leka,
Pelihara hatiku dari lena,
Pelihara imanku dari syaitan durjana,
Aku mahu menjadi hamba,
Aku mahu menjadi hamba,
Aku mahu menjadi hamba,
Yang sentiasa mengabdikan diri padaMU,
Walau aku punya daya dan tenaga..

Tuhan,
Leraikan aku dari resah,
Yang sentiasa membelenggu nurani,
Moga kan ku temu pengharapan,
Dalam dakapan cintaMU yang tiada pengakhiran.

Aku Mahu Menjadi Hamba : Aimuni Marjono

No comments:

Post a Comment