First Novel

First Novel
Mujahadah Cinta

Wednesday 19 September 2012

Jangan Persenda Rasulullah ku...

Rasulullah..
Seindah akhlak dan pekerti,
Sehalus santun dan budi,
Selembut bicara dan cara,
Setegas dikau pertahankan agama tercinta..

Rasulullah..
Selayaknya dikau bergelar Nabi,
Tetap teguh perjuangkan ad-deen Ilahi,
Walau tertumpah darah merahmu di hamparan pepasir,
Namun dikau tetap gagah mencabar si kafir..

Rasulullah..
Saat dikau dihina dek kafir durjana,
Aku hanya mampu mencoret bicara,
Buat tatapan semua,
Agar mereka turut mempertahankan dikau dari fitnah si laknatullah,
Agar saat tibanya waktu aku bertemu dikau ya Rasul,
Aku mampu mengatakan aku turut mempertahankanmu..

Rasulullah..
Tersayat hati apabila filem penghinaan di tonton,
Lantas ku tutup kerana tidak sanggup aku melihat dikau dipersenda,
Dijadikan bahan cerca,
Zalimnya mereka si durjana,
Kejamnya mereka menghina kekasih mulia..

Rasulullah..
Sejarahmu ku baca dalam al-Quran,
Sirahmu ku renungi buat pedoman diri,
Sunnahmu ku ikuti tanda aku 'ummati' yg dikau pernah sebutkan,
Kerana dikaulah ya habibi kami..

Rasulullah..
Walau dikau sudah tidak bersama,
Dikaulah contoh hero pahlawan,
Perjuanganmu menjadi ikutan,
Akhlakmu menjadi sumber kekuatan insan,
Peribadimu indah seindah al-Quran,
Akan ku pertahankanmu walau aku hanya umat akhir zaman..
 
Hanya Umat Akhir Zaman : Aimuni Marjono

No comments:

Post a Comment