First Novel

First Novel
Mujahadah Cinta

Tuesday 28 August 2012

Syahadah Cintaku


AsyhaduAllailahaillallah..
WaasyhaduannaMuhammadarrasulullah..
Aku bersaksi tiada Tuhan yang disembah melainkan Allah,
Dan aku bersaksi Nabi Muhammad itu pesuruh Allah…

Syahadah Cinta..
Cintaku padaNya…

Meniti arus keduniaan,
Aku lupa padaNya yang satu,
Mengecapi nikmat hidup bahagia,
Hanya bertuhankan nafsu..

Saat teruji cinta,
Aku leka dikejar bahagia,
Juga mengejar cinta manusia,
Lantas aku melupakan cintaNya yang tulus,
Terumbang ambing mengikut arus,
Panggilannya tak ku sahut..

Allah..Allah..Allah..
Ampunkan ku…
Siapalah aku tanpa cintaMU,
Hanya hambaMU yang hina,
Hanyalah hambaMU yang lemah...

Kau menyedarkanku dengan cintaMU,
Kau berikan aku peluang itu,
Kau titipkan aku kasihMU,
Dan kau pandu jiwaku menujuMU…

Alhamdulillah..
Lafaz syukur terungkap,
Lantas aku bersujud,
Memohon keampunan,
Memohon Kau ampunkan,
Tuntun hatiku Ya Rabbi,
Inilah syahadah cintaku….

Syahadah Cintaku : Aimuni Marjono

No comments:

Post a Comment