First Novel

First Novel
Mujahadah Cinta

Monday 6 August 2012

Aku Mahu Menjadi

Aku mahu menjadi...
HambaNya yang tulus,
Dalam mengejar cinta Ilahi,
Dalam merebut Kasih Hakiki,
Menghambakan diri kudus padaNya,
Membuat penyerahan diri hanya untuk DIA,
Yang menciptakan dan menghidupkanku,
Yang meminjamkan jua memberi nafas baru,
Di setiap kali aku bangkit dari mati,
Mati sementara yang dinikmatkanNya..

Aku mahu menjadi...
'Ummati' seperti yang disebut Nabi,
Sebelum baginda diambil Ilahi,
Mencontohi sunnahnya dalam kehidupan sehari-hari,
Melakar cinta melalui sejarah cinta Nabi,
Ucapan selawat tak pernah ku lupai,
Hanya itu hadiah buat baginda yang dicintai...

Aku mahu menjadi...
Anak solehah buat ibuku,
Jua anak solehah buat ayah yang telah pergi,
Kerana didikan yang diserap tinggi,
Kerana nilai akhlak yang dipupuk dalam diri,
Lantas aku belajar menjadi muslimah sejati...

Aku mahu menjadi...
Sahabat sejati buat sahabat sejati,
Persahabatan atas persahabatan,
Cinta atas cinta Robbul Izzati,
Bersama mengolah cerita hati,
Bersama mencipta bingkisan hidup bererti,
Melakar indah corak perhiasan diri,
Menjadi mukmin yang dirindui...

Aku mahu menjadi...
Qurratul A'yun buat si suami,
Penyejuk matanya juga penghibur hati,
Hadir di setiap panggilannya,
Bersama-sama bercita-cita mahu ke syurga,
Dan mencipta sejarah hati untuk disayangi,
Tanpa ada ragu di hati,
Dan mengecap cinta Rabbi...

Aku Mahu Menjadi : Aimuni Marjono

No comments:

Post a Comment