First Novel

First Novel
Mujahadah Cinta

Thursday 9 August 2012

DIA Pemegang Hati

Ada sinar dalam langkah,
Ada harapan dalam doa,
Kerana ku punya Allah,
Kerana DIA memberiku rasa...

DIA Pemegang Hati,
Yang bisa membolak-balikkannya,
DIA Penjaga Iman,
Yang bisa bertambah dan berkurangan...

DIA memberi kita pakaian jihad,
Untuk kita sama harungi maslahah,
DIA juga mencipta ukhuwah,
Agar keimanan kita tetapkan bercambah...

Tika aku buntu,
DIA yang ku perlu,
Tika aku sayu,
Pada DIA aku mengadu,
Tika aku sedih,
Hanya DIA yang ku pilih,
Maka hanya pada DIA aku kembali,
Hanya pada Rabbul Izzati...

Wahai Pemegang hati,
Tetapkan hatiku dalam ad-DeenMU,
Wahai Pemegang hati,
Tetapkan aku dalam imanku,
Agar ketaatanku padaMU tetapkan berpadu..

Ya Allah,
Cambahkan imanku di setiap ketika,
Mekarkan imanku di setiap masa,
Kerana aku mahu diambil nyawa,
Husnul Khatimah pengakhiran cerita...

HambaMU : Aimuni Marjono

No comments:

Post a Comment