First Novel

First Novel
Mujahadah Cinta

Monday 6 August 2012

Sinergi Cinta Insani

Menghayati halaqah cinta,
Menabiri usrah kasih,
Membina rantaian sayang,
Terbina ikatan aqidah,
Tercipta untaian fitrah kehambaan...

Kau dan aku mencipta bahagia,
Restu bersama kasih mereka,
Bersatu tuju melangkah ke satu fasa,
Ungkapan jiwa dan luahan rasa,
Tertabir bicara tersingkap makna,
Berjalan ke arah syurga cinta milik Dia...

Pesanmu JAGA DIRI,
Kerana diriku milik Ilahi,
AmanahNya untuk ku jagai,
Jangan biarkan tertindas diri ini,
Dengan maksiat dan dosa yang dibenci,
Takut-takut andai Dia murkai,
Entah sempat atau tidak aku diampuni...

Pesanmu lagi JAGA HATI,
Kerana hati ini dipegang olehNya,
Dia bisa mengolah mengikut kehendakNya,
Hanya doa sebagai senjata,
Agar Dia menetapkan Iman teguh bersama,
Agar matiku nanti jua dalam agamaNya...

Pesanmu jua JAGA IMAN,
Kerana Iman yang membezakan,
Antara seorang muslim dengan mukmin yang lain,
Jangan biarkan nafsu mendahului,
Jangan biarkan al-Hawa mengetuai,
Kerana Iman terletaknya di hati,
Dan kerana itu kau mengingatkan agar aku menjaga hati.

Kerana pesananmu itu aku hargai,
Lalu aku letak kau bersama,
Di suatu sudut kurniaan Ilahi,
Agar Allah membuka pintu hati,
Untuk kita lorongi dengan kasih suci,
Mengikat dengan sinergi cinta insani,
Yang mengalir arus dalam halaqah cinta Ar-Rahim...

Sinergi Cintaku : Aimuni Marjono

No comments:

Post a Comment