First Novel

First Novel
Mujahadah Cinta

Sunday 11 August 2013

Buatmu Sahabat

Ya Allah..

Sungguh hambaMU ini tidak mampu untuk terus berdiam. Saat cinta yang Kau hadirkan setelah sekian lama dipendam. Tanpa suara. Tanpa kata. Sungguh Tuhan, hambaMU ini tidak kuat untuk menanggung beban perasaan. Walau ada cinta lain yang menjengah namun, apabila dia kembali di depan mata, terungkai semula rasa yang pernah cuba untuk dipadamkan dulu.

Ya Allah..

Lewat istikharah, aku memohon Kau berikan petunjuk. Agar aku bisa membuat keputusan hati. Aku tidak mahu terburu-buru dalam mentaklik diri. Kadang aku terasa penat. Terasa rapuhnya aku apabila berdepan dengan soal hati. Namun, aku terus bangkit kerana aku yakin Kau akan memberikan jodoh yang terbaik buatku. Aku lemah Ya Rabb. Sangat lemah.

Ya Allah..

Dalam setiap sujud cintaku, aku tidak pernah meninggalkan nama dia dari meniti di bibirku. Nama dia sentiasa menjengah pintu hatiku. Bahagiakan dia Tuhan walau bukan bersama aku. Bahagiakan dia Tuhan meski aku bukan pilihannya. Sungguh, aku mencintai dia kerana agamaNya. Dia terlalu baik untuk aku terus bermimpi menjadi pendamping hidupnya. 

Ya Allah..

Dari kejauhan, ada doa yang aku titipkan buat dirinya. Dari kejauhan, ada rindu yang tercipta untuk dia. Dari kejauhan, ada rasa yang aku rahsiakan dari pengetahuan dia. Bukan tidak mahu untuk berterus terang tentang hakikat perasaan, tetapi aku takut jika ianya melemahkan persahabatan. Dia sahabat dan mungkin selamanya akan kekal sahabat.

Ya Allah..

Saat ini, hatiku bukan lagi untuk dia. Benar, dahulu dialah yang menjuarai carta hatiku selepas Allah dan Rasul namun, apabila aku terlalu akrab dengannya, aku yakin dan semakin yakin, Allah takdirkan aku dan dia hanya sebagai sahabat. Mungkin dia memerlukan aku seperti mana aku perlukan dia dalam hidupku. Hanya sahabat. Sampai bila-bila pun dia tetap sahabat.

Sahabat..

Hanya aku pohon sekalung doa buat aku dan dia agar dapat bersama bercinta di atas cintaNYA. Aku mohon titipan doa darimu agar aku tetap berdiri saat ada yang menguji sabar. Aku mohon jangan pernah tinggalkan nama aku dalam setiap tadahan tanganMU kepadaNYA. Aku mohon sahabat. Sungguh aku mohon.

Biar cinta itu terkubur kerana aku yakin kau pasti temui cinta yang telah DIA tetapkan buatmu sahabatku.

p/s : InsyaAllah, nanti aku kenalkan kau pada dia. Lelaki yang berjaya membuka kunci hati sahabatmu ini ^___^


SahabatMu : Aimuni Marjono

No comments:

Post a Comment