First Novel

First Novel
Mujahadah Cinta

Wednesday 7 November 2012

MengakrabiMU Tuhan

MengakrabiMU Tuhan,
Menjadikan aku berpengetahuan,
Merenung risalah cintaMU,
Meraih peluang Cinta Pertama,
Mendakap erat pelukan kasihMU,
Memberi makna sejatinya cinta..

MengakrabiMU Tuhan,

KAU ajari ku dengan tinta sabda,
Dalam firman KAU berbicara,
Ku olah menjadi renungan bahagia,
Lalu ku ukir menjadi garapan bahagia,
Aku merasa pelukan kasihMU,
Aku merasa sentuhan sayangMU,
Aku merasa dakapan cintaMU,
Saat aku datang melabuhkan sujudku..

MengakrabiMU Tuhan,
Aku merenung tentang kekuasaan,
Segala yang KAU ciptakan,
Juga sebuah harga kehidupan,
KAU berikan pernafasan,
Untuk ku terus menuai kesyukuran..

MengakrabiMU Tuhan,
Solatku menjadi senaman anggota,
Kekusyukan ku damba dalam gerakan cinta,
Takbiratul ihram memula segala,
Sehingga salam ku hulurkan buat junjungan mulia..

MengakrabiMU Tuhan,
Syahadahku terlalu bermakna,
Janjiku bukan sekadar omongan dusta,
Kerana didikan dan bimbinganMU,
Aku belajar makna HAMBA,
Kerana aku mengejar untuk ke syurga,
Meski ku tahu aku belum cukup layak,
Untuk ke sana..

MengakrabiMU Tuhan,
Aku belajar erti puasa,
Bukan sekadar menahan lapar dahaga,
Tetapi aku terdidik dengan mehnah,
Kesusahan saudaraku di sana,
Yang tiada sahur dan waktu bukanya..

MengakrabiMU Tuhan,
Zakatku adalah amanahku,
Aku terpimpin dengan cara itu,
Terbimbing melalui ayat-ayat cintaMU,
Sedekah itu bukan mengurangi,
Bahkan memberiku kepuasan diri..

MengakrabiMU Tuhan,
Ingin sekali aku ke sana,
Menjadi tetamuMU dalam keramaian mereka,
Alangkah bertuahnya diri,
Andai kakiku mampu jejaki,
Tanah SuciMU nan indah berseri..

MengakrabiMU Tuhan,
Aku belajar mengenal diri,
KAU ajariku dengan sifat terpuji,
Walau belum mampu menjadi yang terbaik,
Terima kasih ya Rabbi,
Kau beri aku peluang dan ruang,
Untuk terus mengakrabiMU..



 
 
Aku Hamba : Aimuni Marjono

No comments:

Post a Comment