First Novel

First Novel
Mujahadah Cinta

Monday 18 July 2011

PEMILIK CINTAKU...

Baru lepas baca buku PEMILIK CINTAKU SELEPAS ALLAH DAN RASUL (FATIMAH SYARHA MOHD NOORDIN)..masyaAllah...penceritaan yang benar2 menginsafkan...hati x sudah2 berkata, bagusnya dia menahan godaan insan bergelar lelaki..subhanAllah..mahalnya cinta dia kerana hanya ada cinta untuk lelaki bergelar suami saja selepas cintanya pada Pencipta dan pesuruhNya..

Dalam hati tak habis2 menyesali cinta duniawi...mencintai seorang lelaki hingga aku mengagungkan cintanya melebihi cintakan Ilahi...menangis apabila aku merinduinya tetapi tidak pernah menangis apabila merindui nabi Allah...teruknya aku...kejamnya aku apabila terlalu taksub mencinta lelaki yang belum tentu jadi milik aku...lelaki yang aku tergoda hanya kerana rupa parasnya...tak terhimpun dosaku ya Tuhan...mencinta lelaki bukan kerana sebenar-benar cinta keranaMU...tetapi mencintai lelaki yang pada pandanganku selalu menggembirakan aku...lelaki yang hanya dengan satu kelemahanku kemudian dia menjauhi aku dan aku masih mencintainya saat aku telah menjadi kebenciannya...

Agung sungguh kasihMU apabila Kau sedarkan aku kini...Maha suciMU ya Rabb kerana kini aku dapat menilai sebenarnya cinta tanpa perlu mengharap cinta dia...cukuplah aku mendapat cinta dan redhaMU jua cinta atas redhaMU...masih layakkah aku mendapat seorang suami yang bisa membawa aku ke jannahMU??

Semoga ku turut mendapat suami yang sebenar2nya suami...

No comments:

Post a Comment