First Novel

First Novel
Mujahadah Cinta

Saturday 12 October 2013

1A Memory. Big Thanks. Big Sorry.

بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركته

Indah terlakar sebuah memori,
Bersama merentas cerita hati,
Walau hanya seketika ini,
Kan ku pahat selamanya di hati.

Coretan untuk kalian,
Agar selamanya jadi kenangan.

Alhamdulillah, selepas beberapa kali tunda untuk diadakan jamuan kelas 1A, akhirnya hari ini, memori kami tercipta di KLCC. Syukur, Allah indahkan memori kami dalam jamuan ini. Keriangan dan keceriaan adik-adik 'ribena' memberi impak kegembiraan yang tak mampu saya luahkan dengan kata-kata. 

Selepas memori Kalam Jamaie, inilah memori yang tercipta dalam kelas 1A. Even tak ramai yang berpeluang untuk hadir dalam jamuan ni tapi still rasa keriuhan. Kalau semua ada mesti lagi gempak. Mesti terasa lagi sempurna jamuan kelas ni. Yelah, nama pun jamuan kelas kan. Mesti nak buat yang terbaik.

Bukan mudah untuk sama berkongsi idea. Tapi mereka dapat berikan kerjasama. Walaupun ada yang mungkin pernah terkecil hati, terasa tapi percayalah, pahit manis inilah yang akan menjadi ingatan antara satu sama lain. Masing-masing punya ragam masing-masing. Semua sudah ter'set' dalam minda saya. Siapa yang garang, siapa yang tawadhuk, siapa yang menjaga pandangan, siapa yang kelakar, siapa yang sopan santun, siapa yang bagus masa presentation, siapa yang terbaik masa jawab persoalan asatizah, siapa yang suka ketawa, siapa yang pendiam, dan bla bla bla. Dan semua itulah menjadi rencah kepada sebuah proses taaruf.

Thanks to Allah sebab indahkan ukhuwwah kami dengan kepelbagaian seni. 

Saya bukanlah seorang sahabat yang terbaik. Bukan juga seorang yang mampu memimpin dengan baik. Kadang-kadang saya emo dalam menyelesaikan sesuatu yang terjadi. Namun, saya banyak belajar indahnya sabar apabila berhadapan dengan mereka yang kerap mencabar hati. Syukur, Allah beri kekuatan walaupun saat diuji.

Thanks kepada yang sudi hadir memeriahkan jamuan tadi. Semoga 'Sahabat Selamanya" yang ditulis atas cake tadi tu bukanlah sekadar tulisan bisu tapi tulisan yang penuh erti. SAHABAT SELAMANYA. InsyaAllah. Next sem kalau dah tak belajar dalam kelas yang sama, jangan diam seribu bahasa pulak ye. Tegur-tegur tau :)

Kepada yang tak hadir atau akak terlepas pandang dari inform, akak mintak maaf banyak-banyak. InsyaAllah, nanti kita buat lagi. Bukan sengaja nak melupakan atau mengabaikan. Akak tak sempurna. Kadang-kadang sifat lupa ni melampau batas. Sorry ye. Tak pernah terniat nak pinggirkan korang. Seriusly :'(

Fi Hifzillah sayang. Jaga Diri, Jaga Hati, Jaga Iman.

P/S : Lupa nak say thanks pada SYUK sebab sudi mengjoinkan diri dalam jamuan kitorang yang tak seberapa tu. Sorry kalau terkurang apa-apa. Sorry. Asif jiddan. Maaf.


Cake Sahabat Selamanya. Terima kasih kepada pakcik yang sponser

Potong kuehnya, potong kuehnya, potong kuehnya sekarang juga :p



2ND time Makan. Cake pulak. Alhamdulillah :)
Banat yang join. Syukran Jazilan. Sayang Korang.

Thanks to my classmate (1A) :-

-Chepah
-Ima
-Najla
-Wani
-Wani Isa
-Fatin
-Kak Leni
-Aimi
-Sarah
-Ashykin
-Hannan
-Mawaddah
-Ain

*Paan
*Hizar
*Taufiq
*Adzdzin
*Muazzin
*Izmer
*Akmal
*Akmil
*Muqri
*Helmi
*Sayyid
*Tenang
*Shahir


2 comments:

  1. salam ukhuwah smua.. smoga sgala kngn yg kita yg dikurniakan olh Allah ini akn trus mnjdi kngn yg xkn dilupakan smpai bila2.. ^_^
    # lpas ni wlau da brlainan klas jgn lupa tgur2..

    ReplyDelete