First Novel

First Novel
Mujahadah Cinta

Tuesday 28 June 2011

IBU..

Dialah RATU..
Dialah PERMAISURI..
Dialah GURU..
Dialah KAWAN..
Dialah IBU..


Sembilan bulan aku bersamanya..
Hidup di dalam rahimnya..
Perihnya dia mengendongku...
Penatnya dia membawaku..
Dan sanggupnya dia pertaruhkan hidup untuk lapan nyawa...


Ibu..
Budimu tidak mungkin dapat ku balas..
Jasamu mungkin tiada berganti..
Sakit perit mu tidak mungkin dapat aku fahami..
Penat lelahmu tiada kau peduli...


Tidak pernah aku mendengar..
Walau sepatah pun kata rungutanmu..
Melahirkan, membesarkan, mengajarkan..
Tanpa jemu kau membahagiakan keluargamu..
Kau berikan kasih sayangmu...
Tanpa mengira tiap titik peluh yang membasahi tubuhmu...


Berdosanya aku tiap kali mengeluh keinginanmu..
Maafkan aku ibu...
Berdosanya aku tidak menciummu...
Walaupun hanya sekadar mencium tanganmu..


Ibu...
Kau wanita tegar..
Kau wanita kuat...
Kau wanita berbudi..
Kau wanita kecintaanku..


Walaupun mungkin tidak selamanya aku bersamamu...
Tetapi selagi aku bernyawa...
Kau tetap satu dalam semua...
Sampai bila-bila kau ibuku...
Sampai bila-bila kau ratuku...


**YaAllah bahagiakan ibuku selagi dia bernyawa...LUV IBU!!**

~AIMUNI MARJONO~

No comments:

Post a Comment